Geleceğin Teknoloji Liderleri – Kodlama, Robotik ve Yapay Zekâ ile Tanışıyor! - İstanbul Arel Üniversitesi
22244
post-template-default,single,single-post,postid-22244,single-format-standard,bridge-core-1.0.6,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1400,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-theme-ver-18.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-20422

Geleceğin Teknoloji Liderleri – Kodlama, Robotik ve Yapay Zekâ ile Tanışıyor!

Geleceğin Teknoloji Liderleri – Kodlama, Robotik ve Yapay Zekâ ile Tanışıyor!

Programın Amacı:

İstanbul Arel Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi tarafından geliştirilen “Geleceğin Teknoloji Liderleri” programı, 10–12 yaş aralığındaki ortaokul öğrencilerine teknolojik okuryazarlık, kodlama, 3D tasarım, dijital oyun geliştirme ve yapay zekâ temelli öğrenmeler sunarak onların dijital çağda yaratıcı bireyler olmalarını hedeflemektedir. Bu program, çocukların problem çözme, algoritmik düşünme ve dijital üretim becerilerini erken yaşta kazanmalarını sağlamak amacıyla etkileşimli ve uygulamalı bir öğrenme ortamı sunar.

Eğitim İçeriği:

1. Hafta: Kodlamanın Gizemli Dünyasına Giriş (Compute It)

  • Algoritmik düşünmeye ilk adım
  • Kodları doğru sırayla uygulayarak görev çözme
  • Stratejik düşünmeyle en kısa çözümü bulma

Eğlenceli Görev: Verilen kod bloklarını sırasına göre okuyup uyguluyoruz!

2. Hafta: Kodlama Arenasında Mücadele (Code Wars)

  • Kod optimizasyonu ve hata ayıklama (debugging)
  • Problem çözme stratejileri geliştirme
  • Kod verimliliği ve doğruluk üzerine pratik

Eğlenceli Görev: Programlama görevlerini en kısa ve doğru kodla çözmeye çalışıyoruz!

3. Hafta: Blok Kodlama ile Oyun ve Görevler (HackerCan)

  • Sürükle-bırak yöntemiyle kod bloklarını birleştirme
  • Koşullu ifadeler (if-else) ve döngüler kullanma
  • Karakter yönlendirme ve görev çözme

Eğlenceli Görev: Kodları sıralayarak karakterimizi hedefe ulaştırıyoruz!

4-5. Hafta: Blok Kodlamaya Başlangıç (Scratch)

  • Temel algoritma kavramları
  • Scratch ile etkileşimli uygulama ve oyun geliştirme
  • Eğlenceli oyun tasarımı

Eğlenceli Görev: Scratch ile kendi oyunlarımızı tasarlıyoruz!

6-8. Hafta: 3D Tasarım ve Elektronik Devreler (Tinkercad)

  • 3D modelleme araçlarını tanıma
  • Temel elektronik devre elemanları: LED, direnç, sensör
  • Kodla devre çalıştırma ve mantığını anlama

Eğlenceli Görev: 3 boyutlu bir nesne tasarlayıp, çalışan bir elektronik devre kuruyoruz!

9-10. Hafta: Yapay Zekâ Destekli Dijital Oyun Tasarımı (Canva)

  • Canva’nın yapay zekâ araçlarıyla oyun arayüzü oluşturma
  • Etkileşimli karakter, arka plan ve sahne tasarımı
  • Oyun kurgusu geliştirme

Eğlenceli Görev: Canva ile dijital oyun sahneleri tasarlayıp, oyun fikrimizi oluşturuyoruz!

11. Hafta: Dijital Vatandaşlık ve Oyun Tabanlı Öğrenme (Dijital Macera)

  • Dijital haklar, sorumluluklar ve etik davranışlar
  • Güvenli internet kullanımı, siber zorbalıkla başa çıkma
  • Oyun tabanlı dijital bilinç kazanımı

Eğlenceli Görev: Dijital vatandaşlık görevlerini tamamlayarak dijital dünyada güvenli ilerliyoruz!

12. Hafta: Yapay Zekâ ve Makine Öğrenmesi (Teachable Machine)

  • Yapay zekânın öğrenme süreci
  • Görsel tanıma teknolojileri
  • Model oluşturma ve test etme

Eğlenceli Görev: Teachable Machine ile taş-kağıt-makas oyunu hazırlayıp test ediyoruz!

Eğitim Çıktıları:

  • Algoritmik düşünme ve temel yazılım mantığını kavrama
  • Scratch gibi platformlarla oyun ve animasyon geliştirme becerisi
  • 3D modelleme ve elektronik devre kurarak temel mühendislik altyapısı kazanma
  • Problem çözme, kod yazma ve dijital tasarım yeteneklerini geliştirme
  • Yapay zekâ, veri ile öğrenme ve dijital vatandaşlık konularında farkındalık kazanma

Programın Özellikleri:

Uygulamalı Eğitim: Etkileşimli yazılımlar ve görevlerle pekiştirilmiş eğitim
Yenilikçi Yaklaşım: Yapay zekâ, 3D tasarım ve oyun geliştirme gibi geleceğin teknolojileri
Eğlenceli Öğrenme: Oyun tabanlı içerikler, sürükleyici görevler
Uzaktan Katılım: İnternet üzerinden her yerden erişim
Yaratıcılığı Teşvik Edici: Katılımcılar, kendi oyunlarını ve projelerini tasarlayabilir

Kimler Katılmalı?

  • 10–12 yaş aralığındaki ortaokul öğrencileri
  • Kodlama, tasarım, oyun geliştirme ve yapay zekâ konularına ilgi duyan çocuklar
  • Teknolojiye yön vermek isteyen genç girişimci ruhlu bireyler

Eğitmen:

Öğr. Gör. Aslıhan Karataş
Çocuklara yönelik kodlama, robotik ve STEM eğitimi alanında uzman, deneyimli eğitimci

Eğitim Detayları:

Tarih: AĞUSTOS 2025 – EKİM 2025
Toplam Süre: 24 Saat
Toplam Ders: Haftada 2 ders
Eğitim Günü ve Saati: Cumartesi günleri saat 19.00
Eğitim Yeri: Uzaktan (online,canlı yayın)
Eğitim Türü: Uzaktan ve Uygulamalı Eğitim
Eğitim Seviyesi: Başlangıç

Sertifika Hakkında:

Katılımcılara İstanbul Arel Üniversitesi tarafından Rektörlük Onaylı, e-Devlet’te sorgulanabilen sertifika verilecektir.

Eğitim Ücretleri:

💰 Eğitim Ücreti: 4.000₺

Ödeme Bilgileri:
Kredi kartına taksit imkânı / Banka EFT veya Havale ile ödeme yapılabilir.

Banka Hesap Numarası:
T.C. İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
SEFAKÖY TİCARİ YAPIKREDİ BANKASI
IBAN: TR33 0006 7010 0000 0078 5211 01

Açıklama kısmına:
EĞİTİM ADI – T.C. KİMLİK NO – AD SOYAD yazılması gerekmektedir.

 

Eğitim Detayları Hakkında:

ARELSEM
Sürekli Eğitim Merkezi Müdürlüğü
arelsem@arel.edu.tr
0850 850 2735 (AREL) Dahili: 4099 – 4119
+90 531 501 58 09
+90 539 795 46 41

Eğitim Detayları

Tarih:
Ağustos 2025 / Ekim 2025

Eğitim Yeri:
Online

Eğitim Süresi:

24 Saat