06 Ara Kayıp Bagaj / Wold Tracer Eğitimi Sertifika Programı

Programın Amacı:
Bu eğitim, havalimanlarında kayıp, hasarlı, gecikmiş veya yanlış yönlendirilmiş bagaj işlemlerinin uluslararası standartlara uygun şekilde yönetilmesi için katılımcılara kapsamlı bir uygulamalı bilgi seti sunar. Eğitim boyunca hem teorik hem de sistem tabanlı pratik içerik işlenir.
Eğitim İçeriği:
- PIR (Property Irregularity Report) formu doldurulması
- AHL (Advice if hold)
- Reroute
- Courtesy AHL rapor ve uygulamaları
- Hasar dosyası (DPR (Damage ve Pilferage raporları)) tanım ve uygulamaları
- Sahipsiz bagaj OHD (Onhand) tanım ve uygulamaları
- Kayıp Eşya Gümrük Ambarları
- Bagaj Teslim Tutanağı
- Uçak kabini içerisinde unutulan eşyalar
- Rush bagaj
- Rush bagaj etiketinin hazırlanması
- İstasyonumuza yanlış gelen bagajlar (misrouted bagajlar)
- Left behind (kalan bagajlar)
- Toplu kayıp bagajlar
- World Tracer Management sisteminin tanıtımı
- AHL (Advice if hold)
- PIR (Property Irreqularity Report)
- Non Tracing AHL Report (Nezaketen Düzenlenen Kayıp Bagaj Raporu)
- BDO (Baggage Delivery Order)
- OHD (Onhand Baggage)
- RIT/RAT/ROT (Reinstate in Tracing) Dosyaların Yeniden Aktif Hale Getirilmesi
- RCB (Recreate Baggage File) Yanlışlıkla Kapatılan Dosyanın Aktifleştirilmesi
- RIB (Reassign in Baggage Management) Yanlışlıkla Başka Havayolu Adına Açılan Dosyanın Düzeltilmesi
- DPR (Damage and Pilferage Report)
- FWD (Create Forward File – FAH, FOH, ROH ve FLZ)
- Retrieve (Listeleme)
- Mesajlar (SHC, TTY, PXF, TXF, EXF, Action File)
- PDI (Display Past Date File)
Eğitim Tarihi:
31 Ocak 1 – 2 Şubat 2026
Eğitmenler:
Öğr.Gör. Burcu YILDIZ
Eğitime Kimler Katılabilir?
Yer hizmeti kuruluşlarının kayıp eşya hizmetlerinde görev alan/alayacak personeller, yolcu hizmetleri ve bagaj birimlerinde çalışan şef, müdür ve yöneticiler için hazırlanmıştır. Ayrıca havacılık bölümü öğrencileri ve sektörde kariyer hedefleyen adaylar için, uygulamalı sistem bilgisi edinmeleri açısından değerli bir programdır.
Programın Süresi:
24 saat
Program Sonunda Verilen Belgeler:
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Onaylı Eğitim kuruluşu olarak eğitim sonunda eğitime %90 devam eden katılımcılara sınav yapılacaktır ve %70 başarı gösteren katılımcılar sertifika alabileceklerdir.
Eğitim Ücreti: 14.000₺ ( KDV Dahil )
İstanbul Arel Üniversitesi Mezunları, Mensupları ve Öğrencilerine %50 İndirim uygulanacaktır.
Ödeme Bilgileri:
Kredi Kartı | Online Ödeme ( Vade Farksız 4 Taksit )
Banka EFT veya Havale
Banka Hesap Numarası: T.C. İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
SEFAKÖY TİCARİ YAPIKREDİ BANKASI
IBAN NUMARASI: TR33 0006 7010 0000 0078 5211 01
Ödeme yapılırken açıklama kısmına; EĞİTİM ADI – T.C. KİMLİK NO – AD SOYAD yazılması gerekmektedir.
Bilgi ve Başvuru
ARELSEM
Sürekli Eğitim Merkezi Müdürlüğü
arelsem@arel.edu.tr
0850 850 2735 (AREL) Dahili: 4099 – 4119-4108
+90 531 501 58 09
+90 539 795 46 41
