Otizmli Bireylerin Eğitimi Sertifika Programı
15695
post-template-default,single,single-post,postid-15695,single-format-standard,bridge-core-1.0.6,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-18.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Otizmli Bireylerin Eğitimi Sertifika Programı

Otizmli Bireylerin Eğitimi Sertifika Programı

Eğitim İçeriği


Bu sertifika programı, katılımcılara Otizmli bireylerin eğitimi için okul-aile-çocuk bağlamında uygulanması gereken stratejiler hakkında güncel ve bilimsel bilgilerin aktarılması ve uygulama yeterliklerinin kazandırılmasını amaçlamaktadır.

Programı tamamlayan kursiyerler, Otizm eğitiminde bireysel farklılıkları esas alan ve işlevsel bir eğitim programı geliştirmeye, bilimsel temelli uygulama modellerini öğrenmeye, davranış değiştirme stratejilerini verimli bir şekilde kullanmaya yönelik yeterlilikler elde edeceklerdir.

Eğitim süresince, zengin video içerikleri ile vaka analizleri, eğitim yöntem, teknikleri ve davranış değiştirme modellerine sıklıkla yer verilecektir. Eğitim sonrasında, eğitim uygulamasında kullanılacak kayıt ve kontrol formları katılımcılara sunulacaktır.

Program sonunda katılımcıların, otizm eğitimi yöntem ve tekniklerine hâkim olarak, otizmli bireyler ve ailelerine nitelikli bir eğitimsel destek sağlaması hedeflenmektedir.

Otizmli Bireylerin Eğitimi Ders Programı İçeriği

  1. Otizmin Tarihçesi
  2. Belirtileri ve Sınıflandırılma İlke ve Teknikleri
  3. Tarama ve Tanılama Araç ve Yöntemleri: 1. Ve 2. Düzey Tarama Araçları
  4. Uygulamalı Davranış Analizinin İlkeleri ve Yöntemleri
  5. Davranışları Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Uygulaması
  6. Problemli Davranışlar ve Baş etme Yöntemleri
  7. Uygun Davranışları Artırma, Uygun Olmayan Davranışları Azaltma Teknikleri, Davranış Sorunlarıyla Başa Çıkma, İletişim Becerileri, Alternatif ve Destekleyici İletişim Becerileri, Sosyal Beceriler, Oyun Becerileri, Temel Beceriler, Akademik Becerilerin Kazandırılması teknikleri
  8. Akran İletişimi a)Oyun Arkadaşlığı b) Sosyal Birliktelik Uygulama Teknikleri
  9. Cinsel Gelişim ve Eğitim Yöntemleri
  10. Destekleyici ve Tamamlayıcı Yöntemler: Diyet Protokolleri/Terapiler
  11. Otizmli Bireylerin Ailelerini Temel Özellikleri
  12. Kaynaştırma/Bütünleştirme Uygulaması ve İlkeleri
  13. Sınıf Yönetiminde Davranışları Yönetmeye İlişkin Stratejiler
  14. Sosyal Yaşama Katma Stratejileri
  15. Düzeylere Göre Hazırlanmış Görsel ve Video Örnekleri
  16. Vaka Analizleri
  17. Her Kursiyere Verilecek Kayıt ve Kontrol Çizelgeleri ve Makaleler

Kimler Katılmalı

  • Eğitim Fakültesi mezunları
  • Öğretmenlik formasyonuna sahip olanlar
  • Otizmli çocuklarla çalışan eğitimciler
  • Psikiyatristler /Psikologlar
  • Dil Ve Konuşma/Davranış Terapistleri
  • Çocuk Gelişimi Lisans/Ön Lisans öğrenci ve mezunları
  • Meslek Lisesi Çocuk Gelişimi mezunları
  • Sosyal Hizmet Uzmanları/ Sosyologlar
  • Psikolojik Danışman/Rehber Öğretmenler
  • Yukarıdaki Meslek Dallarında Eğitim Veren Fakültelerin Son Sınıf Öğrencileri
  • En az lise mezunu, özel gereksinimli birey yakınları ve bakımından sorumlu kimseler başvurabilir.

Eğitmen: Köçeri Serdar Ateş Eğitim Uzmanı ve Yazar

Eğitmen Hoca: Eğitim Uzmanı/Yazar K.Serdar ATEŞ

Program Sonunda Verilen Belgeler: Rektörlük Onaylı Eğitim Sertifikası

Sertifika Hakkında: Rektörlük Onaylı ve E-Devlet’te Sorgulanabilen Eğitim Sertifikası Verilecektir.

Ödeme Bilgileri:
Kredi Kartına taksit imkanı
Banka EFT veya Havale

Banka Hesap Numarası: T.C. İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
SEFAKÖY TİCARİ YAPIKREDİ BANKASI
IBAN NUMARASI: TR33 0006 7010 0000 0078 5211 01

Ödeme yapılırken açıklama kısmına; EĞİTİM ADI – T.C. KİMLİK NO – AD SOYAD yazılması gerekmektedir.

Eğitim Detayları Hakkında:
Şerife KILIÇTAŞ
serifekilictas@arel.edu.tr – arelsem@arel.edu.tr
0531 501 58 09 – 0850 850 27 35 (2316)

Eğitim Detayları

Tarih:
18 Mart 2023

Saat:
10:00-17:00

Eğitim Yeri:
Online Canlı Ders

Eğitim Süresi:
24 saat (12 Saat teorik – 12 Saat vaka çözümlemesi)